Sådan får du omtale i medierne
Få konkrete redskaber til, hvordan du bedst og mest effektivt kommer igennem mediernes nåleøje – og dermed får uvurderlig omtale af din bog, virksomhed, forening eller organisation.
Medieomtale er en effektiv måde at nå bredt ud til potentielle læsere, kunder eller brugere – kort sagt, din målgruppe.
Positiv medieomtale kan have stor værdi på flere fronter. Dels gør omtale i medierne det muligt at nå bredt ud til potentielle kunder eller brugere (uden at skulle betale for reklamer og annoncer.) Og dels kan positiv omtale være med til både at tiltrække og fastholde medarbejdere, hvilket er væsentligt i en tid, hvor der er rift om arbejdskraften.
For dig som forfatter betyder omtale i medierne, at læserne får kendskab til din bog – og forhåbentlig får lyst til at købe den. Der er ikke megen fidus i at have lagt tid, penge og kræfter i at få en bog til verden, hvis ingen ved, at den eksisterer.
På mine PR-kurser Sådan får du omtale i medierne deler jeg mine erfaringer fra begge sider af det redaktionelle skrivebord som både journalist og PR-rådgiver.
Hvilke emner dækker kurset?
– Du vil få en grundlæggende viden om, hvordan journalister arbejder.
– Du vil få en forståelse for, hvad medierne typisk opfatter som en god historie.
– Du vil få gode råd og konkrete redskaber til, hvordan du griber presseindsatsen an.
Hvad vil du lære på kurset?
– Hvordan du bygger en pitchtekst og en pressemeddelelse op.
– Hvordan du målretter din henvendelse til forskellige medier – og hvorfor det er så vigtigt.
– Hvordan du helt konkret tager kontakt og pitcher din historie til både lokale, regionale og landsdækkende radio-, tv- og trykte medier.
På kurset vil der være øvelser samt grundig feedback.
Målgruppe: Kurset er ideelt for dig, der er forfatter, iværksætter eller ejer/leder en mindre virksomhed, hvor du selv står for at skabe synlighed om dit produkt eller forretning.
Kursets niveau: Kurset er primært designet til dig, der er ny i arbejdet med PR. Det kan dog også være et kursus for dig, som er garvet, men som godt kunne tænke dig at få ny og inspirerende input til, hvordan du får din historie gennem mediernes nåleøje.
Jeg underviser og rådgiver både grupper og enkeltpersoner og skræddersyr naturligvis et tilbud til den enkelte opgave.
⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️
Tilbagemeldinger fra deltagerne på mine kurser:
“Meget brugbart! Har lært en masse ting som jeg helt klart kan tage med videre!”
“Konkret og håndgribeligt. God, erfaren formidler som anskuer tingene fra begge sider.”
“Overraskende godt! Virkelig noget jeg kan bruge med det samme.”
Vil du have min hjælp til at lave PR? Læs mere om PR-samarbejde her
Se en liste over medier, jeg har fået kunder omtalt i